zondag 25 januari 2015

wasdag




wasdag


het was het wachten waard geweest, zei ze.
ze had me verklapt wat
Op het punt stOnd te gebeuren
en precies tussen haar
vOOrspelling en het vOOrval in
viel ze dOOd naast me neer.

gisteren had ik haar nOg afgedrOOgd,
zO gOed Of kwaad als dat dan ging,
en ze vrOeg me extra gOed
de plOOien bij haar liezen te dOen,
anders zOu het daar gaan stinken.
ik deed het, met de gele handdOek.

die bewaarde ze steeds als laatste,
vOOr wanneer de wasdag wat te vaak
naar vOren was geschOven.
ze vOnd hem eigenlijk te ruw vOOr haar huid, zei ze,
gelijk haar verdwenen geliefde
van wie ze hem OOit kreeg.

het appartement geurde naar kOffie
speciaal vOOr mij gekOcht en gezet.
zelf drOnk ze liever thee, earl grey,
die liet ze nu vermOedelijk OOk lOpen.
terwijl het brandalarm dOOr het wOOncOmplex klOnk,
deed ik het kiepraam Open.




pepé: lettermenger.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten